søndag den 13. juni 2010

En uge på Skals - ja tak - gerne

I foråret var jeg en uge på Skals Håndarbejdsskole - kan varmt anbefales - En hel uge med beklædningsfilt. Jeg var nok mest til filt i form - hvor man filter tasker, futter og den slags. Men blev solgt, beklædningsfilt er vild dejligt. Fik lavet en del tørklæder, men efter 4 stk skulle større udfordninger til.


Fandt et symønster Onion model 1032 - en jakke lavet til uldfilt og strik. Jeg ville ikke springe over, hvor gærdet var lavest - så mønstret skulle forstørres op  med 1,8.  Denne proces er lidt omfattende 1. gang, men heldigvis fik jeg hurtigt knækket koden. Et ærme blev forstørret op til 1,60 i længde.
Viser lige et billede af selvom det er svært se : inde i mønstret kan man se den originale størrelse





Efter 2 dage arbejde - der skal tottes meget uld op - filtes med bomuldsgaze - syes sammen i overstørrelse - for så at blive filtet i hånden. Jeg synes selv ,at resultatet er blevet godt efter det er 1. gang - men bestemt ikke sidste gang.
Her kommer jakken















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Velkommen i Kys en Frø.
Tak fordi du besøger min blog og har valgt at efterlade en kommentar. :-)